.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی عاشورای 53 سال قبل کجا بود؟

پایگاه اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از اسناد بازداشت ایشان را که در ایام جوانی و در تقارن تاسوعاو عاشورای حسینی روی داده منتشر کرده است.

گزارش شهربانی کل کشور سال ۱۳۳۷:
به گزارش شهربانی همدان طلبه‌ای به نام " اکبر هاشمی" با حضور در این شهر طی روزهای تاسوعا و عاشورا در پی تحریک عزاداران بر ضد دولت شاهنشاهی بر آمده!

سریعا بازداشت و تحویل پادگان نظامی گردید
با فشار معتمدین و علما مجبور شدیم آزادش کنیم

۵۲ سال قبل و در گرما گرم روزهای تابستان سال ۱۳۳۷ شمسی برای اولین و در ساختار نوشتار اداری " انتظامی – امنیتی " ایران آن روزها ، نام پدیده‌ای نوشته شد که نگارندگانش هرگز گمان نمی‌بردند که این "طلبه بسیار جوان" که در آن ایام به استناد شناسنامه اش ۲۴ ساله و به صورت ظاهربسیار کمتر از آن می‌نمود، در طول " نیم قرن آینده" به یکی از تاثیرگذارترین "مردان این کشور به‌گونه‌ای تبدیل شود که نگارش "تاریخ" آن در هر برهه‌ای بدون "حضور و نامش" میسر نباشد و از سبب چنین جهلی بود که با دیده‌ای محقرانه خطاب به نخست‌وزیری آن زمان اینگونه گزارش دادند: " شیخ اکبر هاشمی" طلبه جوانی است که دانش‌آموز حوزه علمیه قم است ........ در ایام محرم به همدان آمده است ........ تاسوعا و عاشورا در بین مردم سخنرانی تحریک‌آمیز داشته است ........ دستگیر و به پادگان نظامی تحویل شده است !! ........ چون مشارالیه تا اندازه‌ای "خردسال" !؟ است با تعهد و فشار معتمدین محلی آزاد شده است ........ واکنون هر چند از آن نگارندگان نشانی نیست و چشمی برای دیدن واقعیت "طلبه خردسال"! آن ایام ندارند، ولی به یقین ما حاضرین امروز این امکان را داریم تا بیش از ۵۰ سال حضور "هاشمی " در عرصه سیاسی کشور را به‌گونه‌ای عمیق مورد بررسی قرار دهیم تا از لابه‌لای آن به نتایج قابل قبولی برای آینده خود و کشور دست یابیم.





استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 آذر 1389
انشاالله به حق همین ایام بافضیلت تمام بزرگان و زحمت کشیدگان بخصوص حضرت ایت الله هاشمی راازگزند جمیع بلیات بخصوص تازه بدوران رسیده ها وعافیت طلبها حفظ بگرداند.
ياسر قرباني 25 آذر 1389
آيا به اين موضوع فكر كرديد در سال 37 نرم افزار word و خط B Nazanin كجا بود ؟ اون موقع ماشين تايپ هم شايد به زور بود فكر نمي كنيد شايد كمي جعلي باشد؟
منصور 27 آذر 1389
« جمیع بلیات» یعنی دخترش فائزه، پسرش مهدی ، دوستش میر حسین و ...
من هم دعا میکنم هاشمی از دام شیاطین بیرون آید و به دامن نظام برگردد. آمین به حق شهدای کربلا
نا شناس 27 آذر 1389
آنزمان تایپ بوده و با همین فونت تایپ می کرده از بزرگترهای اداری خود بپرسید
نا شناس 27 آذر 1389
خدا نگهدار آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد او یک آدم وظیفه شناس میباشد او مردی بی ادعا است هاشمی رفسنجانی در دلها زنده است هاشمی ادامه دهنده راه امام است او پیرو رهبر است
نا شناس 27 آذر 1389
آیت الله هاشمی رفسنجانی در حق این نظام و این کشور و این انقلاب زحمات بسیاری کشیده اند، جای تفکر دارد که به چه علت عده ای بر شاخ نشسته اند و بر بن و ریشه های این نظام الهی - امثال آقای هاشمی - می زنند. خداوند مقام عظمای ولایت و یار صدیق ایشان هاشمی را در پناه خود نگهدارد.
عبدالله 15 آذر 1390
خداوند به حق آبروی حضرت زهرا سلام الله علیک و پسر مظلومش حضرت امام حسین علیه السلام هاشمی را سرفراز و پاینده نگهدارد تا کور شود هر آنکه نتوان دید و خار چشم کوتوله های سیاسی شود که برای شهرت و بزرگ جلوه دادن خود اقدام به خیالبافی و دروغ پراکنی نمودند تا به نیات پلید خود دستیابند انشاالله که خداوند آنان را هر روز رسوا تر و بی آبرو تر کند تا پرده بر افتد و . . .
saeed 16 آذر 1390
هاشمي عاشورا وتاسوعا 88 كجا بودند وبه چه كار ي مشغو ل بودند ودر كنار چه جرياني قرار داشتند خداوند عاقبت همه را ختم به خير نماييد هم قديمي ها را هم تازه بدورا ن رسيد ه هارا0
ح 17 آذر 1390
حالا بعظي ها تازه به دوران رسيده كه در آن زمان پايشان شورت هم نبوده الآن ادعاي امام زمان دارند
نسرین 23 ارديبهشت 1392
می خواهم تاریخ شمسی عاشورا و تاسوعای سال 53 را بدانم. لطفاً جواب بدین

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.